CHI Nederland



Juli 2007

Deze nieuwbrief wordt naar alle leden van Chi Nederland verstuurd. In deze nieuwsbrief:

 

1. The Web And Beyond 2007 − op eDay (do 13 sept. 9:30 − 18:00, Rotterdam)


Locatie: Van Nelle Ontwerpfabriek, Rotterdam
Tijd: 9:30 − 18:00
Toegang: Niet-leden € 595,- / Leden, eerste 100: € 125,-, hierna € 395,-

 

Emerce & CHI-Nederland organiseren samen: e.Day 2007. Social media, user generated content, consumer driven innovation... The Web & Beyond.

Voor CHI-Leden is er een speciale korting op de tickets die normaal € 595,- kosten. De eerste 100 aanmeldingen betalen slechts € 125,-, alle daaropvolgende aanmeldingen betalen € 395,-.
Geef op het registratie formulier aan dat je lid bent van CHI-Nederland, en na verificatie van het lidmaatschap ontvang je de korting.

 

Direct registreren
Lees meer over e.Day 2007

 

2. Call for papers: Workshop on Human Aspects in Ambient Intelligence (deadline 20 aug)

 

The environment in which humans operate has an important influence on their wellbeing and performance. For example, a comfortable workspace may improve the productivity of an employee, and an attentive partner or acquaintance may contribute to preventing more severe health problems by early detection. As another example, our car may warn us when we are falling asleep while driving or when we are too drunk to drive.


Developments within Ambient Intelligence provide possibilities to contribute to such personal care. This can be based on the one hand on possibilities to acquire sensor information about humans and their functioning, but on the other hand, more far-reaching applications crucially depend on the availability of adequate knowledge for analysis of such information about human functioning. If such knowledge about human functioning is computationally available in devices in the environment, these devices can show more human-like understanding and contribute to such personal care based on this understanding.
Lees verder

 

3. Nieuw verslag online: HCI Methods: way to go? − 11e Chi-Nederland conferentie


HCI Methods, way to go? - een conferentietitel met een spannende belofte: kritisch zelfonderzoek. Methodes blijken vaak verkeerd te worden toegepast - uit gemakzucht of onwetendheid - en een van de sprekers pleit daarom voor meer method literacy in het onderwijs. Verschillende sprekers laten zien dat ook de overgang tussen onderzoek en ontwerp vaak bepaald niet vloeiend verloopt: soms is het de angst van de onderzoeker om de eigen objectiviteit los te laten, soms komt het voort uit gebrekkige informatieoverdracht tussen onderzoeker en ontwerper.

Lees verslag

 

4. Chi Community


Mensen die bij Chi-Nederland zijn aangesloten voelen zich op de een of andere manier met elkaar verbonden. Op de Wie-is-wie pagina´s op onze website kun je je als vakgenoot profileren, er kunnen bovendien ook foto's worden upgeload. Maak je kenbaar en laat zien dat je onderdeel uitmaakt van het Chi-Nederland netwerk!

 

Daarnaast is het nu ook mogelijk om je aan te melden bij de Chi-Nederland LinkedIn Group. Ben je lid van LinkedIn, kijk dan op onze group en maak je daar ook kenbaar.

 

5. Interview Estafette, deze maand Stijn Bokhove


MMI specialisten geven zichzelf bloot en vertellen over wat hen bezig houd. Ze delen hun kennis en gooien ook een vraag in de groep. Aan ons om hen hier mee te helpen. Deze maand een interview met Stijn Bokhove en die geeft het stokje door... Aan wie is natuurlijk de vraag, dat zullen we zien in de volgende nieuwsbrief.

Hoe heet je functie en wat doe je?

Officieel is mijn functietitel Lead Interaction Designer. Maar in de wandelgangen wordt er bij Lost Boys eerder gesproken over de functie Creative Lead. Komt erop neer dat ik binnen projecten voor onze klanten verantwoordelijk ben voor de uitvoering van de strategie en kwaliteitbewaking van de creatieve deliverables (interactie, grafisch ontwerp en copy). Ik werk nauw samen met de Creative Director, die dan weer op klantniveau verantwoordelijk is voor al het creatieve werk en de strategie. Lost Boys werkt momenteel met vier klantenteams, die ieder minimaal bestaan uit een Account Director, Creative Director en Creative Lead. Ik beman de Creative Lead functie binnen het klantenteam dat onder andere werkt voor o.a. Nederlandse Spoorwegen, Sara Lee (Douwe Egberts, Senseo, Pickwick) en Microsoft.

Lees verder