CHI Nederland



Mei 2006

In deze nieuwsbrief:

1. 10e SIGCHI.NL-conferentie: The Web and Beyond (8 juni, Amsterdam)
2. CHI2006½ (9 mei, 19.00u, Amersfoort)
3. Adaptive Path workshop: Designing and building with Ajax (7 juni, Amsterdam)
4. Video van de maand
5. User-Centered Design Works 2006: Call for Success Stories
6. ACM Queue nu gratis voor SIGCHI.NL leden
7. Peiling van de maand

1. 10e SIGCHI.NL-conferentie: The Web and Beyond (8 juni, Amsterdam)
Op donderdag 8 juni zal de 10e SIGCHI.NL conferentie "The Web and Beyond" in Theater Tuschinski in Amsterdam plaatsvinden. Hier zullen de ontwikkelingen die sommigen samenvatten als "Web 2.0" onder de loep worden genomen.

Toonaangevende sprekers uit zowel de User Experience community als het bedrijfsleven geven hun visie op de toekomst van het web. Enkele bevestigde namen:

Jared Spool, User Experience Engineering
Jesse James Garret, Adaptive Path
Bill Scott, Yahoo!

Bij registratie voor 12 mei betaalt u minder en bent u zeker van uw toegangsbewijs. Leden van SIGCHI.NL hebben bovendien recht op korting. Meer informatie en registratie: http://www.thewebandbeyond.nl

2. CHI2006½ (9 mei, 19.00u, Amersfoort)
Op dinsdag 9 mei zal de tradionele Nederlandse versie van de CHI gehouden worden met een aantal presentaties gegeven op de CHI2006 en ervaringen van deelnemers aan deze conferentie. Sprekers o.m.:

- Edward Bosma en Karin den Bouwmeester (Oc? Technologies, Venlo).
Phases of Use: A Means to Identify Factors that Influence Product Utilization
- Tobias Heffelaar (Noldus, Wageningen)
From Usability Testing to User Experience: Tools for data collection and analysis
- Henk de Poot (stand in) en Ingrid Mulder (Telematica Instituut):
Mobile Social Software

Zie de website voor een actueel overzicht.


Locatie:Kennissatelliet HvU (Berkenweg 11, Amersfoort)

Aanmelden via activiteiten at sigchi dot nl

deelnamekosten leden SIGCHI: 5 Euro
deelnamekosten leden SENSUS: gratis
deelnamekosten niet-leden: 10 Euro

Lees verder

3. Adaptive Path workshop: Designing and building with Ajax (7 juni, Amsterdam)
The impact of Ajax for Web applications covers a wide range of issues: business strategy, technology, design, team structure and processes are all potentially affected by the move to Ajax. In this one-day event, we'll look at Ajax from all angles. Jesse James Garrett will cover the strategic consequences of Ajax for the industry, and talk about best practices for Ajax application design.

Discount for SIGCHI.NL conference attendees:
http://www.adaptivepath.com/events/2006/june/discount.php

More information:
http://www.adaptivepath.com/events/2006/june/

4. Video van de maand
SmartSkin van Jun Rekimoto is een methode om handpositie op interactieve oppervlakten te volgen. De video toont voorbeeldtoepassingen, zoals spelletjes en fotomanipulatie.

Video:
http://www.csl.sony.co.jp/person/rekimoto/movies/chi02-1-mp1.mpg

Meer informatie:
http://www.csl.sony.co.jp/person/rekimoto/smartskin/

5. User-Centered Design Works 2006: Call for Success Stories
USER-CENTERED DESIGN WORKS (2006 Edition)

Call for Success Stories

A Multimedia Resource for HCI Professionals and Teachers

Now in its fourth year of publication, User-Centered Design Works ("UCD Works") has become an established resource of theory, case studies and success stories of user-centered design and usability. The publication helps HCI professionals to create or improve the appreciation of user-centered design, user experience, usability engineering and testing within their own or their client's organization. It has also proven to be a valuable resource for HCI researchers and teachers of HCI courses in universities and colleges.

More information

6. ACM Queue nu gratis voor SIGCHI.NL leden
ACM Queue, de praktische ACM magazine is nu gratis voor SIGCHI.NL leden!

Download het laatst nummer:

7. Peiling van de maand
'"Ben je van plan naar de SIGCHI.NL conferentie te komen?"
Breng je stem uit!

Uitslag van de vorige peiling:
"Wat vind je van MMI-gerelateerde advertenties in de nieuwsbrief?"

OK, maar niet meer dan een per nieuwsbrief: 32%
Geen goed idee, advertenties horen helemaal niet bij de vereniging: 26%
Geen probleem: 26%
Geen goed idee, advertenties horen alleen op de website: 16%